چگونه مشتریان را حفظ کنیم

چگونه مشتریان را حفظ کنیم

جذب یک مشتری قدم اول است
اما اگر هر روز مشتری جدید پیدا کنید اما نتوانید مشتریهایتان را حفظ کنید هرگز نمی توانید کسب و کارتان را توسعه ده 
برای اینکه کسب و کار موفقی داشته باشید باید بتوانید هر مشتری جدیدی که جذب می کنید را برای سالهای دراز حفظ کنید 
سعی کنید ارتباط خود را با مشتری حفظ کنید 
هرچه چرخه عمر محصول شما کوتاهتر باشد حفظ مشتریان برای کسب و کار شما حیاتی تر است، اما حتی اگر چرخه عمر محصول شما بیش از ۱۰ سال است، باز هم برای ستاره شدن باید با مشتریانتان ارتباط مداوم و مفیدی برقرار کنید.
یک هایپر مارکت برای رشد و توسعه باید بتواند مشتری هایش را حفظ کند و هر هفته چندین بار آنها را تشویق به خرید کند تا بتواند به حد کافی توسعه پیدا کند و اگر نتواند این کار را انجام دهد محکوم به شکست خواهد بود. 
فرض کنید یک شرکت تخصصی تجهیزات یک خط تولید خاص با عمر بیش از ۲۰ سال را وارد می کند، شاید در این شرکت ارتباط روزانه با مشتری اهمیتی نداشته باشد و از دست دادن مشتری باعث نابودی کسب و کارشان نشود، اما همین شرکت می تواند با برگزاری همایش های تخصصی برای مشتریان در زمینه هایی که آنها علاقه مند هستند و به حوزه کاری شرکت مربوط است، مشتری را وفادار کند. این وفاداری در دراز مدت می تواند کمک کند تا این شرکت در بلند مدت برتری چشمگیری نسبت به رقبای هم تراز و شاید رقبای بالاتر فعلی پیدا کند! چیزی که شاید الان تصورش هم ممکن نباشد.

.بنابراین با توجه به اینکه این روش در بیش از ۹۰% کسب و کار ها قابل پیاده سازی است، سعی کنید راه ارتباط مستمر با مشتری و حفظ و نگهداری مشتریان را پیدا کنید.

آی نوتی مشاهده پست های زیر را به شما پیشنهاد می کند

بازاریابی و فروش

۶ روش موثر حفظ مشتری

بازاریابی و فروش

اصول موفقیت در بازاریابی تلفنی

بازاریابی و فروش

ایده-های انقلابی از کجا و چطور به ذهن افراد موفق و ثروتمند میرسد

بازاریابی و فروش

دستورالعمل گام‌به‌گام برای تبدیل رویا به واقعیت

0 نظر تایید شده برای این پست

    نظر شما چیست ؟