Post
درس های بزرگ از شخصیت های بزرگ؛ دکتر نادر نصیری، فوق تخصص چشم، جهانگرد و کارآفرین

درس های بزرگ از شخصیت های بزرگ؛ دکتر نادر نصیری، فوق تخصص چشم، جهانگرد و کارآفرین

وقتی زمان به هر حال خواهد گذشت، پس بیشترین تلاشت را بکن جیم ران، استاد بزرگ توسعه فردی که بسیار دوستش می‌دارم، معتقد است که میزان پیشرفت شما در پنج سال آینده را، دو چیز مشخص می‌کند؛ کتاب‌هایی که می‌خوانید بر شما تاثیر میگذارند آدم‌هایی که ملاقات می‌کنید و با آنها وقت میگذرانید پس باید این دو را جدی‌تر بگیرید و برایش برنامه‌ریزی داشته باشید. من درگذشته کتاب‌های زیادی خوانده‌ام و در دوران کار رسانه‌ای خودم، با آدم‌های مختلف، گاه مشهور و گاه عادی و گاه موفق و گاه شکست خورده، روبه‌رو شده‌ام. درس‌های زیادی از آن‌ها آموخته‌ام. شاید این درس‌ها، به کار شما هم بیاید. تصمیم گرفته‌ام بخشی از این درس‌ها را باهم مرور کنیم؛ شاید گره‌ای از کار شما بگشاید، همان‌طور که گره‌ای از کار من گشودند. ملاقات‌های پی‌درپی با دکتر نادر نصیری، برای من فرصت بسیار مغتنمی بوده. آشنایی ما با این چهره، از اینجا شروع شد که نیت کرد کتاب خاطراتش را بنویسد؛ به همین دلیل جلساتی را با یکدیگر گذراندیم. دکتر نادر نصیری، متخصص چشم‌پزشکی، جهانگرد و...

بیشتر بخوانید
راز فروش فقط با یک جمله

راز فروش فقط با یک جمله

شما به خودتان و محصولتان اطمینان دارید, اما چطوری دیگران را متوقف کنیم و کاری کنیم به ما گوش دهند؟ مثال های فراوانی وجود دارد وقتی زمان زیادی ندارید تا توجه کسی را جلب کنید.به همین خاطر است که باید مزایای محصولتان را در یک جمله ی قدرتمند؛ جمعبندی کنید. یک جمله به شدت هدایت کننده و انگیزه دهنده است تا از شما خرید کنند. یک جمله خوب که مزایای محصول را در خود خلاصه کرده باید شنونده را به این فکر وا دارد : “من میخواهم بیشتر راجع به این محصول بدونم.” این هنر است که بتوانید در یک جمله تمام آنچه را که مزایا مینامید ارایه دهید, شما اگر بتوانید...

بیشتر بخوانید
12 تکنیک‌ ارتباط گروهی که بزرگترین تیم‌های تاریخ بر آن بنا شده است

12 تکنیک‌ ارتباط گروهی که بزرگترین تیم‌های تاریخ بر آن بنا شده است

شما باید یک چک لیست اقدام را تهیه کرده تا بتوانید یک گروه را مدیریت کرده و نتایج دلخواه را دریافت کنید. ۱ – هدف از ارتباطات را مشخص کنید هدف از ارتباطات را از همان ابتدای کار تعیین کنید، آیا هدف تصمیم‌گیری است یا یک جلسه‌ی توجیهی برای ارائه‌ی اطلاعات یا یک جلسه‌ی هم اندیشی برای ایجاد ایده‌های نو؟ بهتر است برخی کارها در دل گروه‌ها انجام شوند ( مانند بررسی ایده‌های موجود بررسی ایده‌های جدید یا دخالت دادن افراد در اتخاذ یک تصمیم کلیدی). بهتر است سایر کارها به صورت فردی یا از طریق ارتباطات کتبی انجام شوند به ویژه زمانی که باید حجم بالایی از اطلاعات مهم و حساس را ارائه کرد. ۲ – گستره‌ی ارتباطات را مشخص کنید سقفی را حتی برای ارتباطات غیر رسمی تعیین کنید و اگر برنامه‌ی مکتوب ندارید، حتماً یک دستور کار ویژه و مکتوب برای ارتباطات تهیه کنید...

بیشتر بخوانید
همه هزینه های کمر شکن نوروز

همه هزینه های کمر شکن نوروز

عید نوروز از قدیم و ندیم رسم و رسوماتی داشته که امروزه بنابر سبک و سلیقه خانواده‌ها کمی تغییر کرده. اما در هر صورت نوروز هم یکسری هزینه برای ما ایجاد می‌کنه اگرچه هزینه‌های نوروز در گذشته خیلی کمتر بوده اما به مرور زمان و با افزایش تورم و تنوع اجناس و محصولات، هزینه‌های نوروز هم روز به روز بیشتر شده. در مقایسه با امروزه، درگذشته انواع تنقلات و خوراکی‌های رنگارنگ وجود نداشته و همچنین لباس ها و برندهای متفاوت آنچنان در بین مردم رواج پیدا نکرده بود. در واقع عید نوروز بهانه‌ای برای نو شدن و نزدیک شدن به یکدیگر بوده اما امروزه سبک نوروز هم کمی به تجملاتی بودن نزدیک شده و متاسفانه افزایش چندبرابری قیمت‌ها در نوروز را شاهد هستیم. در حال حاضر عید نوروز نزدیکه و همه در تکاپوی خرید، کار و نظافت هستند. اگر شما هم کنجکاوید که چقدر هزینه برای عید نوروز باید کنار بگذارید بهتره با ما همراه باشید...

بیشتر بخوانید
هدف‌تان را می‌دانید اما نمی‌دانید چطور به آن برسید؟ این مقاله برای شماست

هدف‌تان را می‌دانید اما نمی‌دانید چطور به آن برسید؟ این مقاله برای شماست

می‌خواهم این سوال را جواب دهید: برای چه زندگی می‌کنید؟ جواب همین سوال اهمیت هدف را تعیین می‌کند. علاوه بر این‌ها: هدف چیزی است که هر انسان واقعاً زنده برایش زندگی می‌کند. چیزی که زندگی ما را پر معنی می‌کند و به ما توان حرکت و ادامه زندگی را می‌دهد. اما مشکل اینجاست که بیشتر اهداف ما کوتاه مدت و کوچک هستند و معمولاً با آن‌ها سرگرم هستیم. زیرا چنین اهدافی راحت به دست می‌آیند و نیاز به تحمل سختی‌ها ندارند. اما رؤیاهای بزرگی هم در سر هر کسی وجود دارد که دوست دارد آن را به واقعاً تبدیل کند تا زندگی‌اش به معنای اصلی برسد. زمانی که رویایمان را می‌خواهیم از سرمان بیرون بکشیم و شروع به رفتن به سمت آن کنیم، معمولاً اشتباهاتی در این مسیر انجام می‌دهیم که ما را با شکست مواجه می‌کند. برای خواندن این مقاله بر روی دکمه بیشتر بخوانید کلیک نمایید...

بیشتر بخوانید
بهترین روش تبدیل آرزو به هدف برای آن‌هایی که نمی‌خواهند فقط خیال‌بافی کنند

بهترین روش تبدیل آرزو به هدف برای آن‌هایی که نمی‌خواهند فقط خیال‌بافی کنند

همه‌ می‌دانیم که اگر در زندگی خود شور و اشتیاق داشته باشیم، یعنی نشانه‌های یک زندگی موفق و امیدوار کننده را دارا هستیم. اما وقتی خواسته‌ای در ذهن داریم و آن را در صدر اولویت‌های زندگی خود قرار می‌دهیم، یعنی دارای زندگی معناداری هستیم. ارزشمند بودن یک هدف را می‌توان در این شعر زیبا جست: کین طلب در تو گروگان خداست / زانک هر طالب به مطلوبی سزاست جهد کن تا این طلب افزون شود / تا دلت زین چاه تن بیرون شود مولوی – دفتر پنجم وقتی هدفی و یا خواسته‌ای ارزشمند داریم برای رسیدن به آن به ابزارهایی چون دانش، مهارت و کوشش متوسل می‌شویم. هدف داشتن، مسیر زندگی ما را در یک خط منظم و حساب شده قرار می‌دهد و فواید بسیار زیادی را برایمان به ارمغان می‌آورد که به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنم:...

بیشتر بخوانید
ویدیو تقدیر از علی هاشمی در همایش بزرگ آی نوتی

ویدیو تقدیر از علی هاشمی در همایش بزرگ آی نوتی

ویدیو تقدیر از علی هاشمی به عنوان مدیر فروش ارشد شرکت گسترش طراحان نقش الماس (آی نوتی) در همایش بزرگ آی نوتی...

مشاهده ویدیو
ویدیو تقدیر از بهنام نظری در همایش بزرگ آی نوتی

ویدیو تقدیر از بهنام نظری در همایش بزرگ آی نوتی

ویدیو تقدیر از بهنام نظری به عنوان مدیر فروش ارشد شرکت گسترش طراحان نقش الماس (آی نوتی) در همایش بزرگ آی نوتی...

مشاهده ویدیو
راز فروش فقط با یک جمله

راز فروش فقط با یک جمله

شما به خودتان و محصولتان اطمینان دارید, اما چطوری دیگران را متوقف کنیم و کاری کنیم به ما گوش دهند؟ مثال های فراوانی وجود دارد وقتی زمان زیادی ندارید تا توجه کسی را جلب کنید.به همین خاطر است که باید مزایای محصولتان را در یک جمله ی قدرتمند؛ جمعبندی کنید. یک جمله به شدت هدایت کننده و انگیزه دهنده است تا از شما خرید کنند. یک جمله خوب که مزایای محصول را در خود خلاصه کرده باید شنونده را به این فکر وا دارد : “من میخواهم بیشتر راجع به این محصول بدونم.” این هنر است که بتوانید در یک جمله تمام آنچه را که مزایا مینامید ارایه دهید, شما اگر بتوانید با یک جمله مخاطبتان را هدف قرار دهید دیگر نیاز نیست به آنها بفروشید ,آنها خودشان از شما خواهند خرید. با یک جمله خوب, ایمیلتان را باز خواهند کرد, سخنرانی تان را گوش خواهند داد و تلفن تان را نیز جواب خواهند داد. زمانی که استیو جابز برای اولین بار میخواست آیپاد را رونمایی کند فقط گفت :...

بیشتر بخوانید