Post
چطور می‌توان ضمیر ناخودآگاه خود را برای رسیدن به اهداف غیرممکن آماده کرد؟

چطور می‌توان ضمیر ناخودآگاه خود را برای رسیدن به اهداف غیرممکن آماده کرد؟

زیگموند فروید، پدر روانشناسی در سال 1893 اولین کسی بود که ضمیر ناخودآگاه را شناسایی کرد – فروید می‌گفت : ضمیر ناخودآگاه یک همکار بی‌صدا است که در همه کارها، تفکرات و عقاید با ما شریک است ! او فکر می‌کرد که ضمیر ناخودآگاه مخزنی است که فکرها، عقاید و رفتارهای ما که تکرار می‌شوند؛ در ذهن ما درون آن قرار دارند. از آن پس دیگر محققان و دانشمندان شروع به کار روی نظریه فروید کردند و هرکدام تعریف خود را از ضمیر ناخودآگاه مطرح نمودند. به هر حال جدا از بحث‌های مختلف دانشمندان؛ مهم این بود که...

بیشتر بخوانید
بزرگ‌ترین دشمن شما درون‌ ذهن‌تان مخفی شده و شما از حضور او آگاه نیستید

بزرگ‌ترین دشمن شما درون‌ ذهن‌تان مخفی شده و شما از حضور او آگاه نیستید

مه ما انسان‌ها آرزوهای بزرگ و زیبایی در ذهن خود داریم، اهدافی که به شوق رسیدن به آن‌ها حاضر هستیم از خواب و خوراک و حتی خانواده خود بزنیم. چیزی روزها را با آن زندگی می‌کنیم و شب‌ها با فکر رسیدنش می‌خوابیم. جالب است بدانید در بیشتر موارد رسیدن به هدف‌هایمان بسیار هم سخت نیست و فقط با برنامه‌ریزی، پشت کار و قرار گرفتن در مسیر صحیح میسر می‌شود اما چیزی که برای ما در این راه پر پیچ و خم موانع اصلی را ایجاد می‌کند نه عوامل درونی بلکه ...

بیشتر بخوانید
این اصول تقویت حافظه را یک بار یاد بگیرید و برای همیشه حافظه‌ای همه‌کاره داشته باشید

این اصول تقویت حافظه را یک بار یاد بگیرید و برای همیشه حافظه‌ای همه‌کاره داشته باشید

برخی از صاحب‌نظران معتقدند که حافظه، پایه‌ی تمامی آموزش‌ها و یادگیری‌هاست و می‌توان با اصول تقویت حافظه چطور از آن استفاده کنیم که خودمان هم باورمان نشود. حافظه‌ای را می‌توان خوب و عالی نامید که هر آنچه به آن سپرده می‌شود به خوبی در جای خود جای دهد و به هنگام اقتضاء و ضرورت آن را باز یابد. حافظه باید تند و سریع باشد و در وقت نیاز آنچه را که در بایگانی آن جای گرفته در ذهن حاضر گرداند و این کار را در دم انجام دهد. نکته‌ای که باید بدان توجه کنید این است که هر شخص حافظه‌ی جداگانه‌ای دارد و کیفیت آن اساساً بستگی به حالات احساسی که به آن جان می‌بخشد دارد؛ هر کس مسائلی را که به آن‌ها تمایل و علاقه دارد به خاطر می‌سپارد. گاهی اوقات افراد جملاتی را به کار می‌برند که اشتباه است؛ مثال:...

بیشتر بخوانید
این ۷ استراتژی خلاصه‌ی همه‌ی موفقیت های دنیاست

این ۷ استراتژی خلاصه‌ی همه‌ی موفقیت های دنیاست

موفقیت یک واقعیت است. شاید شما هنوز طعم آن را نچشیده باشید و بیشتر اوقات با شکست روبه شده باشید، اما باید بدانید که پیروزی حتمی است. هیچ کم بود اطلاعاتی هم در این زمینه وجود ندارد. تمامی روش‌های آن هر روز در سراسر نقاط جهان به وسیله معلمان موفقیت و یا وب سایت‌هایی مانند همین سوخت جت به مردم آموزش داده می‌شود. اما متأسفانه تفکرات منفی و عجیبی در ذهن‌های بیشتر ما وجود دارد که خود مانع رسیدن به هر موفقیتی است. بله گاهی ما فکر می‌کنیم برای موفقیت فقط نیاز است که خوب کار کنیم. اما نمی‌دانیم که بخش عظیمی از موفقیت به شخصیت خودمان بستگی دارد. اینکه ما چگونه فردی هستیم، آیا اصلاً شخصیت یک فرد موفق را داریم؟...

بیشتر بخوانید
بازاریابی موفق با ۵ تکنیک ساده

بازاریابی موفق با ۵ تکنیک ساده

بازاریابی موفق هیچ نیازی نیست برای داشتن یک بازاریابی موفق راه‌های پیچیده و دشوار را امتحان کنید. این ۵ تکنیک ساده را به کار گیرید و تجارت خود را متحول سازید. در ادامه شما را با ۵ تکنیک ساده و کاربردی برای داشتن بازاریابی موفق آشنا می‌کنیم. به کار بستن این تکنیک‌ها ساده و بی‌دردسر است و حجم فروشتان را افزایش می‌دهد. با کمک این تکنیک‌ها می‌توانید کسب و کار جدیدی برای خود دست و پا کنید. برای خواندن ادامه مقاله بر روی دکمه بیشتر بخوانید کلیک نمایید...

بیشتر بخوانید
بهترین روش تبدیل آرزو به هدف برای آن‌هایی که نمی‌خواهند فقط خیال‌بافی کنند

بهترین روش تبدیل آرزو به هدف برای آن‌هایی که نمی‌خواهند فقط خیال‌بافی کنند

همه‌ می‌دانیم که اگر در زندگی خود شور و اشتیاق داشته باشیم، یعنی نشانه‌های یک زندگی موفق و امیدوار کننده را دارا هستیم. اما وقتی خواسته‌ای در ذهن داریم و آن را در صدر اولویت‌های زندگی خود قرار می‌دهیم، یعنی دارای زندگی معناداری هستیم. ارزشمند بودن یک هدف را می‌توان در این شعر زیبا جست: کین طلب در تو گروگان خداست / زانک هر طالب به مطلوبی سزاست جهد کن تا این طلب افزون شود / تا دلت زین چاه تن بیرون شود مولوی – دفتر پنجم وقتی هدفی و یا خواسته‌ای ارزشمند داریم برای رسیدن به آن به ابزارهایی چون دانش، مهارت و کوشش متوسل می‌شویم. هدف داشتن، مسیر زندگی ما را در یک خط منظم و حساب شده قرار می‌دهد و فواید بسیار زیادی را برایمان به ارمغان می‌آورد که به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنم:...

بیشتر بخوانید
سه درس ساده از فروشنده‌ها که موفقیت‌تان در زندگی را 10 برابر می‌کند

سه درس ساده از فروشنده‌ها که موفقیت‌تان در زندگی را 10 برابر می‌کند

زندگی یک جوان یا کارآفرینی که قصد دارد راه موفقیت را آغاز کند پر از چالش خواهد بود. اینکه به چه سمتی برود و از چه کسانی الگوبرداری کند. مخصوصاً زمانی که نام یک ثروتمند معروف را می‌شنویم چیزی درون ما می‌خواهد بداند که این فرد چطور به چنین موفقیت عظیمی دست پیدا کرده است. به نظر شما افرادی مثل وارن بافت، هاوارد شولتز و مارک کوبان چطور فکر می‌کنند؟ در این مقاله با ما همراه باشید ....

بیشتر بخوانید
چطور هر کجا که هستیم با هرکسی که خواستیم ارتباط برقرار کنیم؟

چطور هر کجا که هستیم با هرکسی که خواستیم ارتباط برقرار کنیم؟

6 تکنیک برای برقراری ارتباط با راحت‌ترین وضعیت ممکن... موفق ترین افراد بهترین ارتباطات را برقرار میکنند؛ در هر زمانی، در هر مکانی و با هر کسی که بخواهند… هزاران هزار راه برای آشنا شدن با افراد جدید در زندگی وجود دارد. هر فرد جدیدی میتواند یک فرصت و یا یک تهدید برای شما باشد اینکه چطور این موضوع را دریابیم (این مقاله را بخوانید) هدف اصلی این بحث نیست. هدف اصلی این مقاله این است : ابزارهایی به شما معرفی کند تا در هر زمان و مکانی با هرکسی ارتباط برقرار کنید. شاید فرد خجالتی باشید که نمیتوانید راحت با هرکسی ارتباط برقرار کنید. شاید از طرد شدن یا جواب سربالا شنیدن میترسید. شاید اصلا احساس میکنید ارزش برقرار ارتباط با فرد مورد نظر را ندارید. تمام این ها عادی است و همه تجربه میکنند اما قرار است شما یاد بگیرید بر آنها غلبه کنید. قبل از شروع بحث 2 قانون مهم رو باید به شما یاد آوری کنم:...

بیشتر بخوانید
راز فروش فقط با یک جمله

راز فروش فقط با یک جمله

شما به خودتان و محصولتان اطمینان دارید, اما چطوری دیگران را متوقف کنیم و کاری کنیم به ما گوش دهند؟ مثال های فراوانی وجود دارد وقتی زمان زیادی ندارید تا توجه کسی را جلب کنید.به همین خاطر است که باید مزایای محصولتان را در یک جمله ی قدرتمند؛ جمعبندی کنید. یک جمله به شدت هدایت کننده و انگیزه دهنده است تا از شما خرید کنند. یک جمله خوب که مزایای محصول را در خود خلاصه کرده باید شنونده را به این فکر وا دارد : “من میخواهم بیشتر راجع به این محصول بدونم.” این هنر است که بتوانید در یک جمله تمام آنچه را که مزایا مینامید ارایه دهید, شما اگر بتوانید با یک جمله مخاطبتان را هدف قرار دهید دیگر نیاز نیست به آنها بفروشید ,آنها خودشان از شما خواهند خرید. با یک جمله خوب, ایمیلتان را باز خواهند کرد, سخنرانی تان را گوش خواهند داد و تلفن تان را نیز جواب خواهند داد. زمانی که استیو جابز برای اولین بار میخواست آیپاد را رونمایی کند فقط گفت :...

بیشتر بخوانید